Az új tűzoltóautó önmagában kész katasztrófa

Természetesnek vesszük, hogy ha valahol katasztrófahelyzet adódik, az odaérkező tűzoltók csakis az elemekkel küzdenek, nem alkalmatlan felszerelésükkel. Pedig épp ez a helyzet most a magyar tűzoltóknál. Új autóik, a „tűzoltófecskendők” kapcsán csak úgy áradnak a panaszok.

A tűzoltóság az elmúlt két évben fokozatosan magyar fejlesztésű autókra cserélte a Mercedesekből álló flottájának egy részét.

Gondolom, az első kérdés, ami benned is felmerül, hogy vajon miért volt erre szükség? Ezt én sem fogom tudni neked megmagyarázni, pláne annak fényében, hogy a tűzoltófecskendőnek nevezett autókkal kapcsolatban egyre több a rossz tapasztalat.

Annyi biztos, hogy a tűzoltók nem tartották magukban észrevételeiket. A 444.hu számol be róla, hogy a Hivatásos Tűzoltók Független Szakszervezete (HTFSZ) egy terjedelmes hibalistát írt az autókról.

Lássuk, melyek az arcpirító hibák

  • Gyenge a motor, mindössze 290 lóerő, az előző autók felszereltségtől függő 300-400 feletti lóerejéhez képest.
  • Nem könnyű vezetni őket, mert a magas felépítmény a borulékony (!) a jármű.
  • A fékek terén is hiányosságok vannak. Az alapfelszereltségnek számító, gyorsabb, erősebb tárcsafékek helyett ugyanis az új autók gyengébb képességű dobfékeket kaptak.
  • Az utasfülkét, különösen a hátsó sorokat is túl szűknek ítélik a tűzoltók, az egyikük arról számol be, hogy a hátsó ülésen nem tudott öltözni, de még ülni sem, pedig 74 kilójával nem számít „nagy embernek”.
  • Kapaszkodj meg: a fülkébe nem kerültek légzsákok, ami elég abszurd, hisz egy olyan autóról beszélünk, amelynek illene épségben odaérnie a benne ülőkkel együtt a helyszínre.
  • És ami már tényleg elképesztő: a jármű nem tud menet közben oltani, nem tud locsolóautóként működni, ami erdő- és bozóttűz esetén mondhatni egész komoly hátrány.
  • A fakkok sem a legtökéletesebbek, ahol a tűzoltók a szerszámaikat, a mentéshez szükséges eszközöket tárolják: rossz az elrendezésük, alig fér el benne valami.
  • Még a sziréna sem az igazi: a fülkék rossz hangszigetelése miatt a tűzoltóknak megfájdul a feje a zajtól, nem hallják a rádióüzeneteket.
  • De még a jármű tetejére vezető létra is hibádzik, nehéz kihúzni, becsípi a kezet…

Magukat a tűzoltókat nem kérdezte senki

Bár ezeket a problémákat kérés nélkül is el lehetett volna kerülni, a tűzoltók nehezményezik azt is, hogy őket nem kérdezte meg senki, hogy milyen legyen az új jármű. Sőt, még kritikáikat sem továbbítják feletteseik.

Újra meg újra felmerül a kérdés: annyira rosszak lettek volna a régi autók? A Mercedes gyártmányú autókat a kilencvenes évek végén, a kétezres években szerezték be, a felépítményt a világelsőnek számító osztrák Rosenbauer szerelte be. – írja a 444.hu.

Nehéz megindokolni a járművek cseréjét. Főleg, hogy a 132,5 milliós árnál a piacon 20-30 millióval kevesebbért is lehetne találni hasonlót autót.

A Rába-Renualt Heros Aquadux-X-400-nak nevezett járművel tehát komoly gondok vannak, a tűzoltók szívesebben használnák a régi autókat. Már, ha lehetne: a szabály szerint azok ugyanis tartalékban maradnak.

Mit gondolsz a cikkünk tartalmával kapcsolatban?

Kérünk szavazz az alábbi lehetőségek egyikére, hogy még jobb cikkeket készíthessünk Neked!

Alapvetően egyetértek
Részben egyetértek
Nem értek egyet

Tetszett a cikk? Kérjük, értékeld!

4.7/5 3 értékelés
3 értékelésX
Hazugság! Dehogy is! Középszerű! Egyet értek! Nagyszerű!
0% 0% 0% 33.3% 66.7%
2018-04-07T14:56:40+00:00